sâmbătă, 19 septembrie 2009

Steaua, ingenuncheata in Ghencea

Revirimentul Stelei inceput in urma cu doua saptamani, o data cu revenirea pe banca a lui Victor Piturca, a fost stopat, sambata, de Nationalul lui Walter Zenga. Dupa evolutiile bune din meciurile cu Rapid si Gloria Bistrita, militarii s-au impotmolit din nou, iesind cel putin pentru moment din lupta pentru titlu. FC National s-a impus de o maniera pur italiana, cu 2-0, stiind sa transeze in favoarea sa starea groaznica a gazonului. Cheia succesului bancarilor, care veneau si ei dupa o serie de rezultate nu tocmai convingatoare, s-a aflat sambata in mainile lui Cosmin Olaroiu. Fostul tehnician al Stelei, de curand instalat manager general in Cotroceni, a colaborat perfect cu Zenga la pregatirea jocului, deconspirand punctele slabe ale militarilor, care au fost speculate la maxim de bancari. Meciul s-a incheiat practic in minutul 31, dupa cele doua goluri ale oaspetilor. Mai intai Caramarin a transformat o lovitura libera directa de la 25 de metri, iar apoi Sergiu Radu a fructificat un contraatac si Steaua era in genunchi. Piti a pierdut duelul cu Zenga si din cauza a doua maini moarte pe care le-a avut in teren, Eugen Trica si Catalin Lita. Ambii si-au luat portia de fluieraturi si injuraturi din partea galeriei dupa cateva gafe monumentale care cu greu pot fi gasite chiar si in partidele din divizia B. La conferinta de presa, Victor Piturca si-a tinut cuvantul dat inaintea meciului, nepunand infrangerea pe seama gazonului mocirlos: "Nu vreau sa acuz starea terenului pentru ca ambele echipe au beneficiat de aceleasi conditii. Victoria Nationalului este meritata. Nu stiu daca am iesit din cursa pentru titlu, oricum, in acest moment, sansele sunt mici". In ciuda victoriei, italianul Walter Zenga a parut tafnos dupa meci, el rastindu-se la un ziarist pentru ca acesta caracterizase jocul Nationalului drept cinic: "Nu a fost deloc asa. Si noi cand jucam acasa intalnim adversari care stau numai in poarta". Dan Petrescu, unul dintre jucatorii emblematici ai Stelei, a revenit sambata dupa 11 ani pe terenul din Ghencea, dar ca adversar. El a avut parte de o primire calduroasa, suporterii stelisti aplaudandu-l si scandandu-i numele in momentul iesirii de pe teren. "M-am simtit ciudat cand m-am schimbat in celalalt vestiar, nu eram obisnuit. Imi pare rau ca am invins Steaua, dar echipa mea avea nevoie de cele trei puncte. Ma bucur ca fanii nu au uitat ce am facut eu pentru Steaua", a declarat Petrescu, precizand ca "terenul a fost imposibil, daca eram in Anglia cu siguranta acest meci nu s-ar fi disputat".