Mircea Leca a fost mana larga cu "termitele", dar a avut grija si de firma fiului sau
Societatea cu capital de stat "Lucrari, Drumuri si Poduri Dambovita" a fost intens folosita pentru satisfacerea intereselor capuselor de asfalt. "Ziua" a aratat deja ca proprietarii a doua dintre firmele care au incheiat contracte cu LDP SA au stranse legaturi de familie cu directori din Consiliul Judetean Dambovita. Pentru directorii in cauza, infiintarea LDP a fost o gaselnita formidabila, deoarece asa si-au putut intregi veniturile fara a incalca direct legea conflictelor de interese.
Acest aspect a fost confirmat, indirect, de Carmen Igescu, directorul economic al Consiliului Judetean, care a recunoscut ca ar fi fost in flagrant conflict de interese daca Transoceanic SRL, firma
sotului sau, ar fi incheiat contracte direct cu C.J. Dambovita, nu cu LDP SA, firma Consiliului.
Afaceri
de sufragerie
In capul acestei liste, a conflictelor de interese, se afla Mircea Leca, fostul director general al LDP SA. El a incheiat, ca director general al LDP SA, o serie de contracte cu firma Ton Trans, in care fiul sau, Stefan Leca, detine 50% din actiuni.
In mai putin de un an si jumatate, firma fiului a incasat mai mult de sapte miliarde de lei, atat de la firma in care tatal era director cu apucaturi de patron cat si de la Corel SA, firma despre care cunoscatorii spun ca nu este straina de interesele deputatului PSD Gheorghe Ana, fostul presedinte al Consiliului Judetean Dambovita.
Aceasta din urma a beneficiat de contracte pentru lucrari de milioane de euro din partea LDP-ului condus, la acea vreme, de Mircea Leca, sume din care a putut "scapa" niscaiva contracte pentru firma "odraslei" lui Leca.
Este demn de amintit ca lucrarile de asfaltare din Dambovita s-au atribuit prin ocolirea ilegala a Legii licitatiilor, beneficiind si de "tacerea" secretarului judetului, Ivan "Turbinca" Ivanoff, juristul - catastrofa al CJ Dambovita. Or, este normal ca atunci cand primesti de la "tatucu" contracte de milioane sa "scapi" o suta de mii catre firma fiului. Pe baza de contract, bineinteles!
Contactat telefonic, Mircea Leca a insistat mai intai ca nu vorbeste decat cu documentele
in fata dar, a recunoscut, in cele din urma, ca a semnat niste contracte prin care LDP Dambovita a inchiriat
mijloace de transport
de la Ton Trans, firma fiului sau.
Mircea Leca ne-a confirmat si ca este posibil ca firma fiului, Tontrans, sa fi semnat cu Corel contracte pentru activitati conexe celor din contractele dintre LDP si Corel, dar a refuzat sa ne spuna numarul de telefon al fiului sau.
Acesta din urma a refuzat sa ne comunice orice detaliu al modului in care s-au incheiat contractele de mai sus sau asupra obiectului acestora. "Refuz sa fac orice comentariu", ne-a declarat Stefan Leca.