sâmbătă, 29 august 2009

Prefectura si Primaria Capitalei au pornit ofensiva 2002 impotriva panourilor ilegale

Firmele de publicitate au intrat ieri din nou in alerta, dupa ce primarii de sector si inspectorii Primariei Capitalei au inceput o noua ofensiva impotriva amplasarii de panouri publicitare ilegale in Bucuresti.Prefectul Capitalei, Mihai Luican, le-a cerut ieri primarilor de sector, la sedinta saptamanala a Comitetului Operativ si Consultativ al Bucurestiului, sa inceapa aplicarea normelor de salubrizare si sa faca ordine in publicitatea stradala, ca parte importanta a esteticii orasului. Desi nu a participat la aceasta sedinta, afland de intentia Prefecturii primarul Traian Basescu a dispus inceperea chiar de ieri a unor actiuni de demolare de panouri amplasate pe domeniul public, in zona bulevardului Decebal - Dristor - Piata Alba Iulia. Dan Postelnicu, reprezentantul firmei de publicitate exterioara Tempo, spune insa ca firma sa a platit, inclusiv pentru luna ianuarie, taxa de ocupare a domeniului public instituita inca din iulie anul trecut si, cu toate acestea, actiunea de demolarea Primariei Capitalei a vizat numai panourile firmei sale. "Restul, panourilor, desi erau langa ale noastre, au ramas in picioare. Toata ziua am incercat zadarnic sa discut cu primarul general, sa-i cer explicatii suplimentare referitoare la dispozitia sa, pe care inspectorii sai nu mi le-au putut da", spune Postelnicu. Ziarul Adevarul a publicat luna trecuta un articol referitor la haosul din publicitatea stradala din Bucuresti, in care se arata ca numai 15 la suta din panourile existente sunt amplasate legal. Controalele si verificarile facute de primariile de sector au dovedit ca acest raport este corect. "Daca luam in calcul si panourile de pe domeniul public si cele de pe domeniul privat, este o estimare corecta", recunostea atunci chiar seful Directiei de publicitate a municipalitatii, Emanuel Papagheorghiu. Sumele care se vehiculeaza in publicitatea exterioara in Bucuresti sunt estimate de specialisti la aproape 10 milioane de dolari anual. Chiar primarul general a facut o plangere la Parchet, in ianuarie 2001, cand sesiza faptul ca firmele de publicitate au prejudiciat bugetul local cu aproape 3,5 milioane de dolari. In iulie 2001, Consiliul municipal a stabilit taxe intre 40 de dolari si 500 de dolari pe panourile de pe domeniul public, in functie de zona si de tipul de panou. Totusi, pana acum, primaria nu a folosit nici un leu din aceste taxe.